بازار فروش کلیه در سرمای زمستان داغ است

فروش عضو حساس بدن برای رهایی موقت از مشکلات مالی، شاید آسانترین راه برای آن دسته از افرادی باشد که تمامی راههای عبور از بحرانهای اقتصادی را طی کرده اند و سرانجام به بن بست رسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت نامطلوب شیوع بیماریهای کلیوی و افزایش آمار بیماران دیالیزی در کشور، باعث شده تا روند پیوند کلیه نیز سیر صعودی داشته باشد. به طوریکه آمارها نشان می دهد در حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور درگیر بیماریهای کلیوی هستند.

به گفته دکتر محمدرضا نوروزی جراح و متخصص بیماریهای کلیوی، ۱۴ میلیون ایرانی به نوعی درگیر بیماریهای کلیوی هستند.

وی، از فشارخون و افزایش قند خون به عنوان عامل اصلی ابتلا به بیماریهای کلیوی نام می برد و می گوید: از هر ۵ ایرانی یک نفر نیاز به بررسی وضعیت جسمی از نظر ابتلا به بیماریهای کلیوی دارد و پیش‌بینی می شود هر سال حدود ۲۰ درصد به تعداد بیماران دیالیزی در کشور اضافه می‌شود.

قطعا از بین این تعداد بیمار دیالیزی، افرادی واجد شرایط پیوند کلیه هستند. بنابراین می توان روند پیوند کلیه در کشور را نزدیک به وضعیت بیماران دیالیزی دانست. این در حالی است که روند پیوند کلیه از جسد همچنان در اولویت دوم قرار دارد و بیشترین پیوند از افراد زنده صورت می گیرد. موضوعی که باعث شده تا بازار خرید و فروش این عضو حساس بدن به نوعی داغ شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 1 دی 1391 | 10:42 | نویسنده : رضا و بروبچ |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.